Jakiś czas temu społeczność Path of Exile obiegła wiadomość, po której już nic nie było takie samo - Studio Grinding Gear Games obwieściło światu, że już na przełomie czerwca i lipca 2017-stego roku ukaże się nowy dodatek do gry Path of Exile a mianowicie
W grze pojawi się dodatkowo aż 6 (!!) Aktów, które jednocześnie mają zakończyć kampanię fabularną. Jednak to nie wszystko gdyż ma to byc jak dotąd największy dodatek do PoE, zawierający w sobie również 24 nowych Boss'ów, nowe przedmioty unikalne, odblokowane zostaną niedostępne wcześniej miejsca, zapowiedziano szereg poprawek w mechanice rozgrywki oraz balansu postaci. Dodatkowo co jest jedną z najciekawszych planowanych zmian, gracze będą możliwość przejmowania mocy po pokonanych bóstwach poprzez System Patheon! Również potwierdzone zostało wprowadzenie nowych orb'ów do PoE.
Sześć aktów, czy jeden?
(Screen z Aktu V : Upadek Oriath)
Wiele artykułów traktujących o Fall of Oriath w swojej treści zawiera informację jakoby wyczekiwany patch dodawał aż sześć nowych aktów, sprawa jest jednak dyskusyjna, uznaniowa i bardziej złożona. Jak każdy gracz PoE wie, do tej pory dostępne były 4 akty - W najnowszym dodatku dodany zostanie akt V, oraz możliwość przejścia wszystkich aktów w zmodyfikowanej formie ponownie. Na czym owe modyfikacje będą polegać? Na ich wygląd i charakter wpływ mieć będzie wiele czynników takich jak nasze poprzednie działania oraz dopisany przez twórców okres “pomiędzy” wydarzeniami. Z przecieków wiadomo na przykład iż Bagniste tereny na wskutek naszej wcześniejszej potyczki z istotą je plugawiącą - po modyfikacji porośnięte będą gęstym lasem. Pozostaną to więc teoretycznie te same Akty, tyle że poddane próbie czasu... Lub "nowe" 6 aktów, najważniejsze dla nas graczy jest jednak spora porcja świetnej zabawy.
|
Ogromna zawartość
Twórcy zapowiedzielei iż owa aktualizacja podwoi dotychczasową zawartość gry, dodatkowe akty, bossowie, nowa mechanika gry - to wszystko składa się na imponujący świat PoE.
Wraz z zawartością nowego dodatku liczyć możemy na dodatkowy ekwipunek do zdobycia oraz szereg wariantów wizualnych dla naszej postaci. Po obublikowaniu dodatku prawdopodobnie Path of Exile uzyska status najbardziej rozbudowanej gry MMO naszych czasów pod względem "customizacji" naszych postaci. Już teraz istnieje ogromny wachlarz dostępnych, a dodano wiele nowych skinów, pozwalając tym samym na stworzenie dla sobie rzeczywiście ładnie ubranego bohatera. Wiele nowych postaci oraz bossów możecie zobaczyć już teraz w poniższym video:
Powrót do korzeni - Upadek Oriath
Twórcy gry od dawna ostrzyli nasz apetyt nicując nasze przygody nawiązaniami do Oriath. Właśnie z Oriath pochodzi protagonista gry PoE. O Oriath i jego upadku słyszeliśmy często bo to wygnanie protagonisty dało podwaliny pod całą opowieść zawartą w Path of Exile. Wreszcie podano do stołu, a samo Oriath będzie punktem obowiązkowym podczas naszej podróży.
System Pantheon
Dzięki nowem rozszerzeniu spotkamy na swojej drodze 24 dodatkowych bossów, co ważniejsze ogromna część z nich będzie bóstwami co wiązać się będzie ze złożoną i kilkuetapową walką. Potyczki staną się dużo bardziej wymagające, min. dlatego iż wielu z nich objawi swoją pełną potęgę (i prawdziwą postać) po utracie swoich punktów HP. Tu właśnie pojawia się System Pantheon dając nam możliwość absorbowania mocy zgładzonych bóstw! Odkrywa to przed graczem wiele nowych możliwości na indywidualne rozbudowywanie swojej postaci, gdyż system da nam możliwość zarządzania pochłoniętymi mocami i umiejętnościami. Dzięki kolejnym ciężkim bojom nasz bohater będzie obrastał boską mocą, by być może samemu kiedyś zasiąść w boskim Panteonie (Panteon z greckiego Pan – wszystek + theos – bóg, rozumiany jako ogół bóstw, lub świątynia poświęcona wszystkim bogom).
Nie wiele jeszcze wiadomo na temat stworzonych dla nas mocy, jednak studio Grinding opublikowało nazwę 8 mocy do zdobycia w Panteonie:
Major gods (Główni bogowie) :
Soul of Arakaali
Soul of The Brine King
Soul of Solaris
Soul of Lunaris
Minor gods (Pomniejsi bogowie) :
Soul of Abberath
Soul of Tukohama
Soul of Ryuslatha
Soul of Garukhan
Wraz z przykładowymi informacjami od GGG poznaliśmy również imiona czterech głównych i czterech pomniejszych bogów. Poniżej przedstawiamy film z walką z jednym z nich : Aberrath'em:
Zmiana mechaniki gry
Twórcy PoE zapowiedzieli szereg zmian w balansie i mechanice rozgrywki, wraz z zaktualizowaniem gry do wersji 3.0.0 z gry wyeliminowane zostanie min. zjawisko podwójnego naliczania modyfikatora obrażeń - zwanego “podwójnym zanurzeniem” (double dipping).
Wciąż czekamy na więcej ciekawostek od twórców oraz z samych beta Testów, które trwają już , a według ich zapowiedzi Testy BETA ruszyć mają 7 czerwca i potrwają 5-6 tygodni!
Studio Grinding Gear Games ogłosiło również iż jeszcze w tym roku planuje udostępnić wersję Path of Exile na X-boxa i zdobyć Chiński rynek.
Być może już niedługo Twórcy odkryją przed nami kolejne tajemnice, tymczasem zachęcamy do obejrzenia 10 minutowej pokazówki nowego dodatku:
|
Jeśli masz jakieś uwagi do tego artykułu, lub chciałbyś zobaczyć więcej takich materiałów, napisz nam o tym w komentarzach!
Grafiki wykorzystane w tym artykule należą do Grinding Gear Games.